CJSE17 harjoitus kohti tavoitetta Ruotsissa

Julkaisuajankohta 27.4.2017 8.50

Combined Joint Staff Exercise tarjoaa erinomaisen oppimisympäristön yleisesikuntaupseeri- ja esiupseerikursseille. Enköpingissä, Uppsalassa ja Karlskronassa toimeenpantava harjoitus keskittyy kriisinhallintaoperaation suunnitteluun ja johtamiseen monikansallisissa esikunnissa.

Maanpuolustuskorkeakoulun rehtori kenraalimajuri Ilkka Korkiamäki seurueineen vieraili harjoituspaikoilla alkuviikosta ja oli tyytyväinen näkemäänsä. Monipuolinen skenaario ja toimivat järjestelyt yhdistettynä loistavaan ilmapiiriin luovat hyvät mahdollisuudet oppimistavoitteiden saavuttamiseksi. Näkemys sai vahvistusta maanantaina Uppsalassa ilmavoimien johtoportaissa, tiistaina Enköpingissä koko operaation ja maavoimien johtoportaissa sekä keskiviikkona Karlskronassa merivoimien johtoportaissa.

Harjoitus päättyy kuluvan viikon torstaina.

Lisätietoja harjoituksesta löydät Ruotsin puolustusvoimien verkkosivuilta.