Tutkimus

Maanpuolustuskorkeakoulussa julkaistaan vuosittain kymmeniä tieteellisiä julkaisuja. Lisäksi tutkimustuloksia julkaistaan runsaasti korkeakoulun ulkopuolisissa julkaisusarjoissa ja lehdissä.

Kultainen Maanpuolustuskorkeakoulun merkki

Tutkimuksen tehtävänä on kehittää sotatieteitä kansallisesti sekä kansainvälisesti ja palvella Puolustusvoimille laissa asetettuja neljää päätehtävää. Tutkimuksen painopiste on ennen kaikkea tulevaisuuden uhkakuvissa ja Suomen puolustusjärjestelmän kehittämisessä. Maanpuolustuskorkeakoulussa tehtävää tutkimusta suunnitellaan ja seurataan osana puolustusvoimien tutkimus- ja kehitystoimintaa. Suuri osa tutkimuksesta tehdään virkatyönä puolustusvoimien tutkimuskokonaisuuksien osana. Maanpuolustuskorkeakoulussa laadittavat opinnäytteet ovat tiiviisti yhteydessä puolustusvoimalliseen tutkimustoimintaan.

Tutkimussivuilta löydät tietoa Maanpuolustuskorkeakoulun

Käy tutustumassa käynnissä olevin tutkimushankkeisiin, joissa Maanpuolustuskorkeakoulu on mukana. Käynnissä ovat mm. PURE ja IRWIN. Jokaisella tutkimushankkeella on myös oma sivu, jossa kerrotaan lisää hankkeessa tuotetuista julkaisuista, yhteystyökumppaneista ja rahoittajista. Voit tutustua myös päättyneisiin tutkimushankkeisiin.

Voit vierailla myös Puolustusvoimien tutkimussivustolla.