Maasotakoulun valatilaisuus 8.8.2020 seurattavissa suorana verkossa

Maasotakoulu
Julkaisuajankohta 23.7.2020 11.55
Alokkaat vannomassa sotilasvalaa kaksi sormea pystyssä.
Sotilasvalan vannomista voi seurata suorana netissä.

Varusmieskoulutuksen poikkeuksellisista järjestelyistä johtuen Puolustusvoimien heinäkuun 2020 saapumiserän sotilasvala- ja vakuutustilaisuudet järjestetään ilman yleisöä. Maasotakoulun alokkaiden valatilaisuutta voi kuitenkin seurata suorana lähetyksenä Maasotakoulun nettisivuilla.

Maasotakoulussa varusmiespalveluksen ja naisten vapaaehtoisen asepalveluksen heinäkuussa aloittaneet alokkaat vannovat sotilasvalan tai antavat sotilasvakuutuksen lauantaina 8.8.2020 Haminassa.

Maasotakoulun valatilaisuus lähetetään Haminan varuskunnasta suorana livestreamauksena. Valatilaisuutta voi seurata osoitteessa https://maavoimat.fi/saapumiseran-220-vala-ja-vakuutustilaisuus.  Livelähetys alkaa lauantaina 8.8. kello 11.40. Lähetys kannattaa käynnistää kuitenkin noin 5 minuuttia ennen livelähetyksen alkamista.

Vakuutustilaisuutta ei livestreamata, mutta se videoidaan ja tallenne toimitetaan vakuutuksen antaneelle varusmiehelle ja hänen läheisilleen pyydettäessä. Videotallenteen voi pyytää sähköpostitse osoitteesta [email protected].

Maasotakoulun saapumiserässä 2/20 aloitti varusmiespalveluksen 6. heinäkuuta yhteensä noin 300 alokasta. Maasotakoulun varusmiesten koulutus toimeenpannaan Haminan Reserviupseerikoulun Jääkäri- ja Kuljetuskomppanioissa.

Sotilasvalan vannomisen tai sotilasvakuutuksen antamisen jälkeen alokkaat nimitetään jääkäreiksi.