Reserviupseerikoulun perinnepäivää vietettiin pienimuotoisesti

Maasotakoulu
Julkaisuajankohta 1.4.2021 15.12
RUK:n lippua kannetaan RUK:n päärakennuksen aukiolla.

Reserviupseerikoulun perinnepäivä on vuosittain 1. huhtikuuta. Vuonna 2021 perinnepäivää vietettiin 1.4. Haminassa, Niinisalossa ja Vimpelissä pienimuotoisesti koronarajoitukset huomioiden.

Haminan tilaisuudessa palkittiin Reserviupseerikoulussa palvelevaa ja Reserviupseerikoulun toimintaa tukeneita henkilöitä tai tahoja sekä laskettiin seppele Kaatuneiden upseerien patsaalle.

Erinomaisesta palveluksesta Reserviupseerikoulussa Vuoden rukkilaisena palkittiin yliluutnantti Antti Nissinen. Hän toimii RUK:n oppilaskunnan kuraattorina.

Haminan tilaisuuden lisäksi perinnepäivänä laskettiin seppeleet Vimpelissä Vimpelin sotakoulun muistomerkille ja Niinisalossa Reserviupseerikoulun muistomerkille. Vimpelin seppeleenlaskulla kunnioitettiin Vimpelin sotakoulun perinteitä ja Niinisalon seppeleenlaskulla talvi- ja jatkosotien aikaisia kursseja.