Käpälämäki 20 -lentotoimintaharjoitus lennetään Hallissa viikoilla 31-33

Ilmasotakoulu
Julkaisuajankohta 20.7.2020 13.40
Ilmasotakoulun kaksi Vinka-alkeiskoulutuskonetta taivaalla

Ilmasotakoulu järjestää Käpälämäki 20 -lentotoimintaharjoituksen Hallin tukikohdassa 27.7.-14.8. Harjoituksessa lennetään enintään kymmenellä Vinka-alkeislentokoneella kadettien lentokoulutusta. Lentoja on arkipäivinä kello 08.30 – 17.30 välisenä aikana. Lennot suuntautuvat Pirkanmaan, Päijät-Hämeen ja Keski-Suomen alueelle.

Harjoituksessa lennetään 4 - 5 lentokierrosta päivittäin. Lentotoiminnan tavoitteena on lentää lentokoulutusohjelmien mukaisia lentoja kadettikursseille 105 ja 106 vieraassa tukikohdassa.

- Harjoituksen yhtenä tavoitteena on myös kasvattaa lentotoiminnan intensiteettiä nuorille kadeteille. Harjoitus järjestetään Hallissa Tikkakosken tukikohdan kiitotieremontin vuoksi, harjoituksen johtaja kapteeni Eero Mannismäki kertoo.

Harjoituksessa käytetään myös matalia lentokorkeuksia. Lentotoiminnasta aiheutuva melu voi aiheuttaa häiriötä, jota pyritään ehkäisemään välttämällä asutuskeskusten yllä lentämistä sekä noudattamalla lentomelua vähentäviä lentomenetelmiä aina, kun se on mahdollista. Koronaviruksen (COVID -19) varalta harjoituksen henkilöstöä on jaettu osastoihin, joiden välisiä kontakteja on rajoitettu.

Lisätietoja: kapteeni Eero Mannismäki 0299 800 (Puolustusvoimien vaihde)