Maanpuolustuskorkeakoulu ja Suomen Sotatieteellinen Seura ry järjestävät 11. Sotatieteiden päivät 27.–28.9.2022

Julkaisuajankohta 30.3.2022 14.43

Syksyllä 2022 järjestettävien Sotatieteiden päivien teemana on "Euroopan uusi turvallisuus".

Valitun teeman tavoitteena on ohjata tiedeyhteisöä pohtimaan ajankohtaisia turvallisuuskysymyksiä muun muassa sodan kuvan muutoksen, joukkojen johtamisen ja toimintakyvyn sekä kansallisen puolustuksen näkökulmasta. Sotatieteiden päivien plenaariesityksissä ja työryhmissä esitellään laaja-alaisesti akateemista sotatieteellistä tutkimusta, kannustetaan monitieteiseen ajatteluun ja edistetään tieteenalojen välistä vuoropuhelua.

Syksyn 2022 Sotatieteiden päivät järjestetään lähtökohtaisesti verkkotapahtumana. Seminaarin ohjelmasta, ilmoittautumisesta ja yksityiskohtaisesta toteutustavasta tiedotetaan tarkemmin kevään 2022 aikana Sotatieteiden päivien teemasivulla sekä Maanpuolustuskorkeakoulun sosiaalisen median kanavissa.

Maanpuolustuskorkeakoulu ottaa vastaan Sotatieteiden päivien teemoihin liittyviä aihe-ehdotuksia 31.5.2022 saakka osoitteessa [email protected].