Maanpuolustuskorkeakoulu oli mukana järjestämässä Itämeren alueen strategian ja turvallisuuspolitiikan seminaaria

Julkaisuajankohta 2.6.2021 12.00

Maanpuolustuskorkeakoulu oli mukana järjestämässä neljän päivän mittaista Itämeren alueen strategian ja turvallisuuspolitiikan seminaaria toukokuun lopussa.

Maanpuolustuskorkeakoulu järjesti yhdessä Ruotsin Försvarshögskolanin, Baltic Defence Collegen ja Latvian puolustusministeriön kanssa webinaarimuotoisen Security Policy and Strategic Thinking in the Baltic Sea Region -työpajan 24.–27.5.2021. Työpajan tarkoituksena oli tarkastella Itämeren alueen maiden välistä yhteistoimintaa, arvioida vallitsevaa turvallisuustilannetta eri näkökulmista ja kehittää osallistujien strategista ajattelua. Webinaariin osallistui edustajia ja asiantuntijoita Suomen lisäksi Ruotsista, Virosta, Liettuasta, Latviasta, Puolasta ja Yhdysvalloista.

Suomesta tilaisuuteen osallistui kymmenen asiantuntijaa, tutkijaa ja Maanpuolustuskorkeakoulun upseeria. Muun muassa erikoistutkija Matti Puranen piti alustuksen omasta tutkimusaiheestaan. Suomen edustajat osallistuivat asiantuntijoina aktiivisesti työpajan keskusteluihin.