Puolustusvoimat 100 -kesäkiertue saapuu Helsinkiin

Julkaisuajankohta 22.8.2018 14.00

Puolustusvoimat 100 -kesäkiertue saapuu Helsinkiin Koko perheen lämminhenkinen musiikkitapahtuma Puolustusvoimat 100 -kesäkiertue järjestetään torstaina 23. elokuuta Santahaminassa. Tapahtuma on ilmainen, kaikille avoin ja loistava mahdollisuus päästä nauttimaan hyvästä musiikista Santahaminan miljöössä.

Ulkoilmakonsertti pidetään Maanpuolustuskorkeakoulun kampuksella kello 18 alkaen. Tapahtuman lavalle nousevat Laivaston soittokunta solisteinaan laulajaduo Ida Paul & Kalle Lindroth, Ilmavoimien soittokunta sekä Puolustusvoimien varusmiessoittokunta.

Ilmaiset kesäkiertueen bussit kuljettavat konserttiväkeä noin vartin välein Herttoniemen ja Santahaminan välillä. Omalla autolla saapuminen kielletty. Tapahtuma päättyy noin kello 21:30.

Santahaminassa pidettävä konsertti on osa Puolustusvoimat 100 vuotta konserttikiertuetta. Konsertteja järjestetään tänä kesänä 16 eri paikkakunnalla.

Kerää ystävät kokoon ja ilmoittaudu tapahtumaan osoitteessa http://lyyti.in/pv100-kiertue

INFO

Konsertin aikataulu

Torstaina 23.8.2018

Klo 16.00 - 18.00 Saapuminen
Klo 18.00 Kesäkiertue - konsertti alkaa
Noin. klo 21.00 Soitto päättyy

Esiintyjät
Konsertissa esiintyvät Ilmavoimien Big Band, Laivaston soittokunta sekä Puolustusvoimien varusmiessoittokunta. Laivaston soittokunnan solisteina ovat laulajaduo Ida Paul ja Kalle Lindroth.

Saapuminen
Puolustusvoimat 100 -kesäkiertueen konsertti juhlitaan Helsingissä Santahaminassa Maanpuolustuskorkeakoulun kampuksen urheilukentällä. Yleisön saapuminen Santahaminaan on mahdollista Herttoniemen metroasemalta järjestettävillä yleisön ilmaisilla bussikuljetuksilla, HSL:n linja 86:lla (tihennetyt vuorot), sekä jalan tai polkupyörin.

Herttoniemen ilmaiskuljetukset
Kaksi linja-autoa kulkee reitillä Herttoniemi-Santahamina-Herttoniemi nonstop torstaina 23.8. klo 16.30–22.00. Kuljetukset lähtevät Herttoniemestä K-Supermarket Hertan edestä laiturilta 12.

Ilmoittautuminen
Tilaisuus on yleisölle avoin ja ilmainen. Tapahtumaan osallistuvilta kerätään ennakkoilmoittautuminen sotilassaarelle pääsyn varmistamiseksi. Yleisöltä tarkastetaan saaren portilla henkilöllisyystodistus (passi tai henkilökortti) ja ilmoittautumisjärjestelmästä saatu kuittausviesti.

Tapahtumaan voit ilmoittautua osoitteesta: http://lyyti.in/pv100-kiertue

Palvelut
Tapahtuma-alueella jaetaan istuinalustoja sekä ilmapalloja. Paikalla on myös Sotamuseon pop up -piste, jossa jaetaan vapaalippuja nopeimmille. Lisäksi kokeiltavana on erilaisia varusteita museosta.

Ruoka
Sotilaskoti on paikalla konsertissa klo 16.00 alkaen. Myynnissä on kahvia, teetä, virvoitusjuomia ja munkkeja.

Huoltoaliupseerien pisteellä myynnissä on:

Hernekeitto, näkkileipä ja mehu      5 €
Makkara (laktoositon, gluteeniton)     2 €
Muurinpohjalettu hillolla           3 €

WC
Yleisölle on käytössä bajamajoja konserttialueella.

Lämpimästi tervetuloa!