Valintakoe järjestetään 11.5.–15.6.2020

Julkaisuajankohta 30.4.2020 10.10

Maanpuolustuskorkeakoulun sotatieteiden kandidaatin tutkinnon valintakoe järjestetään pääasiassa etäjärjestelyin 11.5.–15.6.2020. Lähtökohtana on turvallinen ja tasapuolinen valintakoe kaikille hakijoille.

Maanpuolustuskorkeakoulu järjestää 107. kadetti- ja 90. merikadettikurssin Maavoimien koulutusohjelmaan, Merivoimien koulutusohjelman laivasto- ja rannikkojoukko-opintosuunnalle sekä Ilmavoimien koulutusohjelmaan hakevien valintakokeen 11.5.– 15.6.2020.

Aineistokoe ja psykologiset testit suoritetaan 12.–15. toukokuuta. Henkilökohtaisen haastattelun sekä fyysisen kunnon testin ajankohta ilmoitetaan hakijalle erikseen. Valintakokeen osuuksista kaikki paitsi fyysisen kunnon testaus ja ruotsinkielisten hakijoiden psykologiset testit toteutetaan etäjärjestelyin.

Hakijoiden turvallisuudesta huolehditaan ja infektioriskiä pyritään pienentämään ottamalla fyysisen kunnon testaukseen riittävän pienet osastot kerrallaan. Juoksutestejä järjestetään usealla eri paikkakunnalla, ja testiin osallistuu enintään 10 henkilöä kerralla. Testiin ei saa osallistua flunssaisena tai muuten sairastuneena.

Mahdollisessa sairaustapauksessa hakijoita on ohjeistettu olemaan yhteydessä asianmukaisesti terveydenhuollon ammattilaisiin sekä Maanpuolustuskorkeakoulun opintoasiainosastoon.

Opintoasiainosasto:
Lisätietoja: Koulutuspäällikkö, everstiluutnatti Timo Vehviläinen, p. 0299 530 220
Lisätietoja hakijoille: WhatsApp 0299 530 318 (arkisin 8.00–16.00)