Kadettien Vuosangan ampumaharjoitus alkoi

Julkaisuajankohta 9.1.2017 9.30

Maanpuolustuskorkeakoulun Johtamisen ja sotilaspedagogiikan laitos johtaa 102. kadettikurssin maasotalinjalle sekä 103. kadettikurssille ja 86. merikadettikurssille Ampumaharjoitus 1:n Vuosangan ampuma- ja harjoitusalueella 8.-27.1.2017.

Harjoituksen painopisteenä ovat kadettien johtamat ryhmän taisteluammunnat, joita toteutetaan niin valoisalla kuin pimeällä. Kadettien johtamia ammuntoja on yhteensä noin 130. Ampumaharjoitukseen liittyy kummallekin kadettikurssille järjestettävä taisteluharjoitus. Lisäksi toteutetaan räjäytys-, hiihto- ja talvikoulutusharjoituksia sekä huoltokoulutusta.

Harjoitukseen osallistuu henkilökuntaa Maanpuolustuskorkeakoulun lisäksi useista eri joukko-osastoista mm Kainuun prikaatista, Jääkäriprikaatista, Karjalan prikaatista, Kaartin Jääkärirykmentistä, Uudenmaan prikaatista, Maasotakoulusta ja Merisotakoulusta. Kadetteja harjoitukseen osallistuu n. 265, varusmiehiä n. 100 ja henkilökuntaa n. 60.

Harjoitusta voi seurata omasta blogista osoitteessa: www.vuosanka2017mpkk.blogspot.fi