1. Sotilaspoliisikomppania harjoittelee pääkaupunkiseudulla 22.-24.2.2021

Gardesjägarregementet
Julkaisuajankohta 19.2.2021 10.54
Lumipukuisia sotilaita talvisessa metsässä

Kaartin jääkärirykmentin 1. Sotilaspoliisikomppania harjoittelee Helsingissä, Sipoossa ja Vantaalla 22.-24.2. Heinäkuussa 2020 palveluksensa aloittaneet miehistötehtäviin koulutettavat varusmiehet harjoittelevat etsintää ja kiinniottoa niin maastossa kuin rakennuksissakin. Heille harjoitus on viimeinen yksikön oma harjoitus ennen niin kutsuttua loppusotaa Kehä 21 -paikallispuolustusharjoituksessa maaliskuussa.

Maanantaina 22.2. iltapäivällä joukot harjoittelevat Malminkartanossa Helsingissä. Harjoituksessa käytetään harjoitusampumatarvikkeita.

Tiistaina 23.2. harjoitus jatkuu Sipoon Pigbyssä. Harjoituksessa käytetään harjoitusampumatarvikkeita. Tiistai-iltana osa harjoitusjoukoista ryhmittyy jalan Itäsalmeen.

Keskiviikkona 24.2. sotilaspoliisit harjoittelevat niin Helsingin Malminkartanossa ja Itäsalmessa kuin Vantaan Myyrmäessä. Kaikissa kohteissa käytetään harjoitusampumatarvikkeita. Illalla joukkoja liikkuu myös Vuosaaressa. Harjoitusampumatarvikkeet eivät ole käytössä Vuosaaressa.

Joukot liikkuvat maastopuvuissa ja heidän varustukseensa kuuluu rynnäkkökivääri. Kouluttajilla on päällään keltaiset huomioliivit. Joukot siirtyvät harjoituskohteisiin siviili- ja Puolustusvoimien ajoneuvoilla, myös panssaroiduilla miehistönkuljetusajoneuvoilla Paseilla.

Harjoituksessa on mukana 80 varusmiestä ja 10 henkilökuntaan kuuluvaa.