Väitöstilaisuus sekurokratioiden roolista Lähi-idässä: Egyptin ja Jordanian turvallisuuseliitit arabikevään jälkeen vuosina 2011–2021

Perjantai 21.4.2023 klo 12.00 –  16.00

Everstiluutnantti ja yleisesikuntaupseeri Juha Mäkelän strategian tieteenalaan lukeutuva Sotatieteiden väitöskirja tarkastetaan julkisesti Maanpuolustuskorkeakoulun Santahaminatalon auditorio Itälinnakkeessa 21. huhtikuuta 2023 kello 12.00 alkaen.

Tilaisuuden kustoksena toimii Maanpuolustuskorkeakoulun strategian professori Tommi Koivula ja vastaväittäjänä professori Carlos Echeverría Jesús (Universidad Nacional de Educación a Distancia, Madrid, Espanja). Tilaisuus on englanninkielinen.

Mäkelän väitöskirjan otsikko on “Security Elites in Egypt and Jordan after the Arab Spring: A Case Study on Securocracies’ Role on National Security, Domestic Power Politics, Regional Order and Middle Eastern Alliance Making between 2011 and 2021”.

Väitöstilaisuuteen ilmoittautuminen ja ohjeet saapumisesta:
Tilaisuus on avoin yleisölle. Koska tapahtuma järjestetään sotilasalueella tulee siihen ilmoittautua etukäteen  12. huhtikuuta 2023 mennessä osoitteessa: https://lyyti.in/makelan-vaitostilaisuus

Väitöskirjan voi ladata Doria-julkaisuarkistosta: Security Elites in Egypt and Jordan after the Arab Spring : A Case Study on Securocracies’ Role on National Security, Domestic Power Politics, Regional Order and Middle Eastern Alliance Making between 2011 and 2021