Suomi kouluttaa sotilaita ja siviilejä kriisialueille
Kutsu medialle

Julkaisuajankohta 27.8.2018 16.32

Elokuussa yhteensä liki 70 osallistujaa yli 20:sta eri maasta kouluttautuu kansainvälisiin tehtäviin Jämijärvellä ja Niinisalossa. Kriisinhallintakeskus CMC Finland ja Puolustusvoimien kansainvälinen keskus FINCENT järjestävät kansainvälisiin siviili- ja sotilastehtäviin valmentavat kurssit, joiden osallistujat ovat valmiita lähtemään erilaisiin rauhanturvaamisen ja kriisinhallinnan tehtäviin maailmalle.

Ystävällisesti kutsumme teidät seuraamaan kurssien yhteistä loppuharjoitusta Niinisalon varuskuntaan 29.8. klo 8.00-16.00. Päivän aikana kuljetaan myös maastossa, mikä on hyvä huomioida varustuksessa.

Kriisinhallintakeskus järjestää vuosittain kaksi siviilikriisinhallinnan peruskurssia, joiden tarkoituksena on valmentaa suomalaisia ja kansainvälisiä eri alojen asiantuntijoita työskentelemään esimerkiksi EU:n, YK:n, Etyjin tai Euroopan neuvoston toimeenpanemissa siviilikriisinhallinta- tai rauhanturvaoperaatioissa. Puolustusvoimien kansainvälisen keskuksen sotilastarkkailijakurssia on järjestetty jo 50 vuoden ajan, ja se valmentaa sotilaita sotilastarkkailija-, yhteysupseeri- ja sotilasneuvonantajatehtäviin.

Puolustusvoimien kansainvälinen keskus FINCENT vastaa sotilashenkilöiden kouluttamisesta kansainvälisiin kriisinhallinnan asiantuntijatehtäviin.  Kriisinhallintakeskus CMC Finland on sisäministeriön alainen organisaatio, joka vastaa suomalaisten siviilihenkilöiden kouluttamisesta, rekrytoinnista ja varustamisesta kansainvälisiin siviilikriisinhallinnan ja rauhanrakentamisen tehtäviin.

Ilmoittautuminen: www.lyyti.in/media-day-2018

Lisätietoja: