(Päivitetty 10.9.)
Maanpuolustuskorkeakoulun toimenpiteet koronaviruksen torjuntaan

Julkaisuajankohta 18.3.2020 14.34

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi Maanpuolustuskorkeakoulu, osana Puolustusvoimia, rajoittaa ulkopuolisten asiointia tiloissaan sekä ohjeistaa opiskelijoita ja henkilöstöä etätyöskentelyyn.

Maanpuolustuskorkeakoulu haluaa turvata työskentely- ja opiskeluympäristön sekä korkeakoulun yhteisön terveyden ja hyvinvoinnin, ja korkeakoululla on otettu käyttöön seuraavat toimenpiteet, joiden mukaiset poikkeusjärjestelyt ovat voimassa toistaiseksi.

Opiskelijat ja henkilöstö (päivitetty 10.9.)
Henkilökunta työskentelee laajasti etäyhteyksin.

Henkilöstöä ja opiskelijoita informoidaan toimenpiteistä myös sisäisten kanavien välityksellä.

Kirjasto (päivitetty 10.9.)
Maanpuolustuskorkeakoulun kirjasto palvelee toistaiseksi vain Maanpuolustuskorkeakoulun opiskelijoita ja henkilökuntaa.
Kirjaston 1. kerroksessa on mahdollista asioida ma, ti, to ja pe klo 8.30-16.00 sekä ke 8.30-18.
Opiskelijoita ja henkilökuntaa kehotetaan asioimaan ripeästi, noudattamaan turvaetäisyyksiä ja hygieniasuosituksia, käyttämään itsepalveluautomaatteja sekä suosimaan ennakkotilauksia ja e-aineistoja.
Kirjasto lähettää tarvittaessa tilauksia myös postitse.
Lainojen palauttuminen on mahdollista 1. kerroksen palautusautomaattiin sekä 2. kerroksen palautushyllyyn.

Puolustusvoimien muuta henkilökuntaa palvellaan tarvittaessa etäpalveluna. Kirjaston e-aineistot ovat käytettävissä myös etäyhteyksillä - lisätiedot MPKK-LibGuides-palvelusta.

Kirjasto on toistaiseksi suljettu siviiliasiakkailta. Lainoja voi palauttaa postitse omalla vastuullaan, mutta eräpäiviä siirretään myös automaattisesti eteenpäin.
Poikkeusaikana mahdollisesti erääntyviä lainoja ei tällä hetkellä peritä.
Kirjaston kaukopalvelu toimii normaalisti.

Kirjaston asiakaspalvelu on tavoitettavissa kirjaston aukioloaikoina puhelimitse 0299 530 177 sekä sähköpostitse [email protected]

Vierailut (päivitetty 17.3.)
Hajatyö ja vierailut ovat tällä hetkellä kielletty Maanpuolustuskorkeakoulun tiloissa. Maanpuolustuskorkeakoululle suuntautuvat vierailut on peruttu toistaiseksi.

Maanpuolustuskorkeakoulu noudattaa Puolustusvoimien antamia ohjeistuksia ja jatkaa tilanteen aktiivista seurantaa. Mahdollisista lisätoimenpiteistä ja muutoksista ohjeistuksessa tiedotetaan tilanteen mukaisesti.
Lisätietoja Puolustusvoimien ohjeista ja toimenpiteistä löydät täältä.