Opiskelijalle

Uutena opiskelijanamme löydät tietoa tärkeimmistä tukipalveluista, kuten majoittumisesta, ruokailuista ja oppimisympäristöistä. Opinto-oppaat-sivulta löydät ajantasaiset ja uusimmat opinto-oppaat, joihin tutustumalla saat tarkempaa tietoa opintojen rakenteesta ja sisällöistä.

Opiskelussa hyödynnetään monipuolisia oppimisympäristöjä niin Maanpuolustuskorkeakoulussa Santahaminassa kuin muissa sotilasopetuslaitoksissa ympäri Suomea. Perinteisten luokkahuoneympäristöjen lisäksi opiskellaan esimerkiksi verkko-oppimisympäristöissä, maastossa, simulaattoreissa ja ampumaradalla. Pääset siis opiskelemaan uusia asioita hyvinkin todenmukaisissa ympäristöissä.

Maanpuolustuskorkeakoulun kirjasto on kaikille avoin Puolustusvoimien keskuskirjasto sekä tieteellinen yliopistokirjasto.