Perinneyhdistys

Maanpuolustuskorkeakoulun perinneyhdistys pyrkii ylläpitämään ja kehittämään upseerikoulutuksen perinteitä ja lisäämään korkeakoulun henkilöstön yhteenkuuluvuutta.

Lisäksi yhdistys toimii yhdyslinkkinä korkeakoulun nykyisen henkilökunnan ja aiemmin korkeakoulussa ja sen edeltäjissä vaikuttaneiden välillä.

Yhdistys kerää upseerikoulutukseen liittyvää perinnemateriaalia sekä järjestää perinnetietoisuutta edistäviä tilaisuuksia ja matkoja. Yhdistyksen perinnehuone löytyy Santahaminan Ritaritalosta.

Jäseneksi

Lataa hakemuskaavake ja lähetä se yhdistyksen sihteerille. Kannatusjäsenen hakemuskaavakkeen löydät tästä.

Perinnehuone

Perinnehuoneessa on pitkän u:n muotoinen pöytä ja huoneen reunoilla on lasien takana kuvia, mannekiineja ja esineitä.

Maanpuolustuskorkeakoulun Ritaritalossa, Santahaminassa, sijaitsevassa Perinnehuoneessa on näyttely upseerikoulun historiasta ja kehityksestä Suomessa. Katso näyttelyn tarkemmat tiedot liitteestä.

Perinnehuone toimii myös aktiivitilana ja se on lähes päivittäin käytössä mm. kokous-, esittely- ja erikoisluokkatilana. Näin sanoma upseerikoulutuksen perinteistä ja yli 200-vuotisesta historiasta on saavuttanut laajan yleisön.

Perinneyhdistyksen hallitus ja toimihenkilöt

Everstiluutnantti Pekka Halonen

Mika Immonen (varapuheenjophtaja)
Katja Jokinen (sihteeri ja rahastonhoitaja
Johanna Huusko
Hannele Kokki
Hilkka Palmu
Juhani Talvela

Jäsenmaksut

Vuosikokouksen vahvistamat jäsenmaksut. Yhdistys lähettää jäsenille maksuohjeet.

Henkilöjäsenet                                      10 euroa
Kadetit                                                   1 euro