Sotatieteiden päivät 2023

Maanpuolustuskorkeakoulu ja Suomen Sotatieteellinen Seura ry järjestivät 12. Sotatieteiden päivät 11.–12.10.2023.

Vuoden 2023 Sotatieteiden päivien teemana oli Sama kaiku on askelten? Asiantuntijuutta rakentamassa muuttuvassa toimintaympäristössä, ja se toimi keskustelunavauksena ajankohtaisista sotatieteellisistä ilmiöistä ja teemoista tutkimuksen, opetuksen sekä upseerin käytännön ammatinharjoittamisen näkökulmiin. Muuttuva toimintaympäristö pitää sisällään niin Suomen Nato-jäsenyyden, Venäjän hyökkäyssodan Ukrainassa, yleisen turvallisuuspoliittisen murroksen kuin teknologian ja yhteiskunnankin kehittymisen.

Seminaari järjestettiin hybriditilaisuutena, eli seminaariin oli mahdollistua osallistua joko paikan päällä Santahaminassa tai sitä pystyi seurata reaaliaikaisesti Maanpuolustuskorkeakoulun Youtube-kanavalla, josta seminaarin jälkeen voi katsoa tallenteena ensimmäisen ja toisen päivän plenaariesitelmät ja paneelikeskustelut.

Näiltä sivuilta löydät: