Saapumisohjeet

Maanpuolustuskorkeakoulu sijaitsee suljetulla sotilasalueella. Alueelle pääsee vain ennalta ilmoitettuna. Santahamina-talossa sijaitsevan kirjaston palveluista löytyy tarkempaa tietoa kirjaston sivuilta.

Korkeakoulussa vierailee vuosittain yli sata ryhmää.

Saapuminen

Saarelle saapuessanne varatkaa mukaanne virallinen henkilöllisyystodistus. Ilmoittakaa ennen vierailua tilaisuuden isännälle/yhteyshenkilölle:

• nimenne
  • syntymäaikanne
  • arvioitu saapumisaikanne portille ja
  • auton rekisterinumero.

Sotilasalueen portilla tulee esittää kulkulupa.

Julkisilla kulkuneuvoilla matka Helsingin keskustasta Santahaminaan kestää noin 30 minuuttia.

• Ota Rautatieasemalta metro itään.
  • Jää pois Herttoniemessä.
  • Ota metroasemalta bussi 86 Santahaminaan (ks. aikataulu).
  • Sotilasalueen portilla tulee esittää kulkulupa tai nimesi tulee olla ilmoitettu vartioille.
  • Jää pois ensimmäisellä käytössä olevalla, siltavartion (portin) jälkeisellä pysäkillä. Maanpuolustuskorkeakoulun kampukselle pääset kääntymällä ensimmäisestä tienhaarasta vasemmalle.

Kartta

• Kadettikouluntie 7 (Päärakennus)
  • Santahaminantie 2 (Santahamina-talo)