Kybersotataidon seminaari 2023

Maanpuolustuskorkeakoulun Sotataidon laitos järjestää kybersotataidon seminaarin 30.11.2023 webinaarina.

Seminaarin tavoitteena on luoda yhteisiä käsityksiä kybersotataidosta ja siihen liittyvistä käsitteistä. Seminaarin kohderyhmää ovat kyberpuolustuksen ja -turvallisuuden parissa työskentelevät viranomaiset ja yritysten edustajat sekä kyberalan opiskelijat. Vuoden 2023 seminaarissa keskustellaan sotilas-siviili-kyberoperaatiotaidosta ja Puolustusvoimien roolista kyberturvallisen Suomen rakentamisessa.

Puhujina seminaarissa ovat hybridivaikuttamisen asiantuntija Mika Hyytiäinen, professori Martti Lehto Jyväskylän yliopistosta, ylitarkastaja Sari Sarani Suojelupoliisista, professori Kimmo Halunen Oulun yliopistosta ja Maanpuolustuskorkeakoulusta sekä Kyberturvallisuuskeskuksen kyberpalveluiden kehitys -palvelukokonaisuuden johtaja Pekka Jokinen.

Näiltä sivuilta löydät: