Valintakoe järjestetään tänä vuonna monimuotoisella suoritustavalla

Julkaisuajankohta 16.4.2021 14.53

Maanpuolustuskorkeakoulun sotatieteiden kandidaatin tutkinnon valintakoe järjestetään tänä vuonna monimuotoisella suoritustavalla. Lähtökohtana on turvallinen ja tasapuolinen valintakoe kaikille hakijoille.

Maanpuolustuskorkeakoulu järjestää 108. kadetti- ja 91. merikadettikurssin Maavoimien koulutusohjelmaan, Merivoimien koulutusohjelman laivasto- ja rannikkojoukko-opintosuunnalle sekä Ilmavoimien koulutusohjelmaan hakevien valintakokeen 3.-21.5.2021 välisenä aikana.

Hakijoiden turvallisuudesta huolehditaan ja infektioriskiä pyritään pienentämään ottamalla valintakoetilaisuuksiin riittävän pienet osastot kerrallaan.

Juoksutestejä järjestetään usealla eri paikkakunnalla, 3.5.-12.5.2021 välisenä aikana ja testiin osallistuu enintään 10 henkilöä kerralla. Testiin ei saa osallistua flunssaisena tai muuten sairastuneena.

Aineistokoe ja psykologiset testit suoritetaan 17.-21.5. välisenä aikana Maanpuolustuskorkeakoulun kampuksella. Valintakoepäivien aikana ryhmäkoot pidetään mahdollisimman pieninä sekä hakijoiden tulee käyttää kaikissa tilanteissa kasvomaskia.

Hakijoiden henkilökohtaiset haastattelut suoritetaan etäjärjestelyin.

Mahdollisessa sairaustapauksessa hakijoita on ohjeistettu olemaan yhteydessä asianmukaisesti terveydenhuollon ammattilaisiin sekä Maanpuolustuskorkeakoulun opintoasiainosastoon.

Opintoasiainosasto:
Lisätietoja: Koulutuspäällikkö, komentaja Petri Pääkkönen p. 0299 800
Lisätietoja hakijoille: WhatsApp 0299 530 318 (arkisin 8.00-16.00)