Venäjä-seminaari tulee jälleen 14.-15.2.2024

Julkaisuajankohta 28.11.2023 13.14

Maanpuolustuskorkeakoulu järjestää 6. vuosittaisen Venäjä-seminaarin 14.-15. helmikuuta 2024 Helsingissä Santahaminassa. Kansainvälisen seminaarin tarkoituksena on lisätä keskustelua Venäjän sodasta Ukrainaa vastaan ja tuottaa uutta tietoa Venäjän sotilaspolitiikasta, sotilaallisesta ajattelusta ja voimasta.

Vuoden 2024 Venäjä-seminaarin teemana on Russia's War Against Ukraine - Complexity of Contemporary Clausewitzian War. Seminaarissa pureudutaan nykyaikaisen sodankäynnin monimutkaisuuteen laajasti valtion, asevoimien ja sodan välisten suhteiden kautta. Tapahtuman puheenvuoroissa tarkastellaan muun muassa Venäjän intressejä ja politiikkaa, sotilaallista ajattelua ja voimaa, sodankäynnin resursseja, asevoimien ja siviiliyhteiskunnan vuorovaikutusta sekä sotataitoa.

Seminaari järjestetään yleisölle verkon välityksellä. Yksityiskohtainen ohjelma ja tiedot esiintyjistä julkaistaan seminaarin verkkosivuilla lähempänä tapahtumaa. Tapahtuman kieli on englanti.

Pyydämme varautumaan mielenkiintoisiin esityksiin ja keskusteluun Venäjän nykytilasta ja tulevaisuudesta. Lisätietoja antaa tutkimusavustaja Oona-Maaria Hyppölä ([email protected]).

Mannerheim-säätiö tukee tapahtuman järjestämistä.