Kirjasto

Maanpuolustuskorkeakoulun kirjasto on kaikille avoin sotatieteellinen yliopistokirjasto sekä Puolustusvoimien keskuskirjasto, jonka päätehtävänä on tukea opiskelua, opetusta ja tutkimusta Maanpuolustuskorkeakoulussa.

Kirja jonka päällä on silmälasit

AJANKOHTAISTA

Maanpuolustuskorkeakoulun kirjasto on toistaiseksi suljettu siviiliasiakkailta. Kirjaston paikallispalvelut ovat Maanpuolustuskorkeakoulun opiskelijoiden ja Puolustusvoimien henkilökunnan käytettävissä.

Kirjaston asiakaspalvelu on tavoitettavissa arkisin:

Asiakkaat voivat seurata ja tarvittaessa uusia lainojaan kirjautumalla asiakastililleen MPKK-Finnaan.

---

Puolustusvoimien ulkopuoliset asiakkaat

• Puolustusvoimien ulkopuoliset asiakkaat eivät toistaiseksi pääse asioimaan kirjastossa.
  • Kirjoja voi palauttaa Kaartin JR:n lupapalveluun, joka sijaitsee Santahaminan portilla.
  • Kaukopalvelu toimii normaalisti.

---

Maanpuolustuskorkeakoulun opiskelijat ja henkilökunta sekä muu Puolustusvoimien henkilökunta

• MPKK:n kirjaston asiakaspalvelu on avoinna:
    • ma 10.00-16.00
    • ti 10.00-18.00
    • ke 10.00-16.00
    • to 10.00-16:00
    • pe 10.00-16.00
  • Muina aikoina opiskelijat ja henkilökunta voivat asioida kirjaston tiloissa itsepalveluna.
  • Santahamina-talon ovet ovat turvallisuustilanteen vuoksi lukossa. Jos sinulla ei ole kulkuoikeuksia, soita aukioloaikoina 0299 530 177.
  • Opiskelijoita ja henkilökuntaa kehotetaan noudattamaan turvavälejä ja käyttämään itsepalveluautomaatteja.
  • Opiskelijat ja henkilökunta voivat tehdä ennakkotilauksia kirjaston kokoelmista sähköpostitse ([email protected]) tai sisäänkirjautuneena asiakastililtään MPKK-Finnasta (aineiston varaus). Tilaukset ovat lainattavissa itsepalveluna omalla kirjastokortilla ja PIN-koodilla seuraavana arkipäivänä klo 10.00 jälkeen kirjaston 1. kerroksen asiakaspalvelun yhteydessä olevasta noutopisteestä. Noudettavista teoksista tulee vahvistus sähköpostitse, jossa ilmoitetaan henkilökohtainen varaustunniste.
  • Kirjasto toimittaa lainoja tarvittaessa myös postitse.
  • Lainojen palauttaminen on mahdollista 1. kerroksen palautusautomaattiin sekä 1. ja 2. kerroksen palautushyllyyn.
  • Kirjaston elektroniset lehdet, kirjat ja tietokannat ovat käytettävissä myös etäyhteyksillä (lisätiedot ja ohjeet MPKK-LibGuides).

Tarkempia lisätietoja opiskelijoille ja henkilökunnalle sisäisissä tiedotuskanavissa.