105. kadetti- ja 88. merikadettikurssi valmistuu 27. elokuuta 2021

Julkaisuajankohta 24.8.2021 9.23

105. kadettikurssilta ja 88. merikadettikurssilta valmistuvat kadetit päättävät sotatieteiden kandidaatin opintonsa, ylennetään luutnantin arvoon ja nimitetään Puolustusvoimien ja Rajavartiolaitoksen upseerin virkoihin perjantaina 27. elokuuta 2021. Valmistuvat kurssit aloittivat opintonsa Maanpuolustuskorkeakoululla syksyllä 2018.

Koronavirustilanteesta johtuen kurssin ylentämis- ja nimittämistilaisuus sekä päätösjuhla pidetään edellisvuoden tapaan Santahaminassa. Valmistuvien läheiset sekä muu yleisö voivat seurata tilaisuutta reaaliaikaisesti Maanpuolustuskorkeakoulun Youtube-kanavalla.

Suoratoistolähetys ylentämis- ja nimittämistilaisuudesta alkaa 27.8. klo 9.50 ja päätöstilaisuudesta klo 12.20.

klo 9.50 - 10.30    Kadettikurssin ylentämis- ja nimittämistilaisuus
                             Tasavallan presidentti ylentää valmistuvat kadetit luutnanteiksi
klo 12.20 - 14.00  Kadettikurssin päätöstilaisuus

Medialla on mahdollisuus tulla seuraamaan tilaisuutta Santahaminaan. Median edustajia pyydetään ilmoittautumaan osoitteeseen [email protected], viimeistään 26.8. mennessä. Ilmoittautumisen yhteyteen tarvitaan saapujan etu- ja sukunimi sekä syntymäaika.