Kurssin onnistumisen edellytys on ammattitaitoinen tiimi

Puolustusvoimien kansainvälinen keskus FINCENT
Julkaisuajankohta 12.5.2020 15.46

Majuri Aku Salmella on takanaan kaksi vuotta FINCENTin kurssisektorin kurssinjohtajan tehtävässä. Keskuksen kansanvälinen työympäristö ja henkilöstön rautainen osaaminen saavat viihtymään työssä.

Aku Salmi uniformussa

Aiemmin Salmi on toiminut mm. kielikoulutuksen parissa MPKKlla sekä Pääesikunnassa protokollatehtävissä. Suomen lisäksi Salmi puhuu sujuvasti sekä ranskaa että englantia. Salmi on palvellut kolmessa operaatiossa, kahdesti Libanonissa ja kerran Malissa. Hänen vastuullaan on tällä hetkellä kurssit "Integrated Peace Operations" yhteistyössä CMC Finland kriisinhallintakeskuksen kanssa ja "Security Sector Reform". Kumpikin kurssi järjestetään usean yhteistyökumppanin kanssa ja ne käsittelevät sotilaallista kriisinhallintaa ja konfliktinratkaisua laajasti ja strategisesta näkökulmasta.

Henkilöstöpoolin rekrytointitilaisuus lähestyy kesäkuun alussa ja kysyn miten hänen työtehtävänsä liittyvät poolitoimintaa. Vastaus paljastaa samalla Salmen rakkaan vapaa-ajan harrastuksen.

- Kurssinjohtajana huolehdin, että vastuullani olevat kurssit toteutetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Poolilaiset - opettajat, kouluttajat ja asiantuntijat- ovat työni eli kurssin onnistumisen edellytys. He tuovat sen osaamisen ja lisäarvon, jonka FINCENTin kursseilta saa. Jos kurssia verrattaisiin konserttiin, kurssilaiset ovat yleisö, opettajat ammattimuusikoita ja kurssinjohtaja on kuin konserttimanageri. Hänen on pidettävä esitysten taso korkeana, soittajat innostuneina ja konserttielämys aina antoisana, Salmi vastaa.

Salmi kokee FINCENTin ainutlaatuisena kansanvälisenä työympäristönä, jossa yhdistyy rautainen osaaminen, tarttuva innostus ja pitkä kokemus. FINCENTin kursseilla tarvitaan laaja kirjo osaamista niin sotilaallisesta kuin siviilikriisinhallinnasta. Tehtävät poolissa ovat monipuolisia ja taatusti ainutlaatuisia.

-Tämä työ sopii ihmiselle, joka nauttii kokemusten jakamisesta, uuden opettamisesta ja oppimaan kannustamisesta, Salmi tiivistää.

FINCENT etsii täydennystä henkilöstöpooliinsa. ZOOM-sovelluksella järjestettävään rekrytointitapahtumaan voi ilmoittautua tästä linkistä (https://www.lyyti.in/2020-pooliwebinaari) 3.6. mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään kokouslinkki ja ohjeet osallistumiseen.

Lisätietoja tapahtumasta saa kurssinjohtaja majuri Aku Salmelta [email protected] / 0299 540 306 ja tutustumalla nettisivuihin www.fincent.fi