Muistutus: ISMS 2020 -konferenssi – Call for Abstracts

Julkaisuajankohta 16.6.2020 9.29

Maanpuolustuskorkeakoulu järjestää International Society of Military Sciences’n (ISMS) kymmenennen kansainvälisen konferenssin 13.-29.10.2020. Konferenssin teemana on ”Military Sciences vs. Open Sciences”.

Teemalla pyritään ohjaamaan tutkijoita pohtimaan sotatieteiden ja avoimen tieteen ja tutkimuksen välisiä jännitteitä. Konferenssin tavoitteena on tuoda laaja-alaisesti esille akateemista sotatieteellistä tutkimusta ja edistää siihen liittyvää kansainvälistä verkottumista.

Konferenssissa esitettäväksi ehdotettavien tutkimuspapereireiden jättöpäivää on pidennetty. Tutkimuspapaereita voi lähettää 15.9.2020 asti tästä linkistä. Enimmäismitta on 1 000 sanaa. Konferenssiin hyväksytyille ilmoitetaan 30.9.2020 mennessä.

Teemaa käsitellään kymmenessä työryhmässä, jotka ovat:
WG1 – War Studies
WG2 – Military History
WG3 – Military Technology
WG4 – Leadership, Command, and Basic Competences
WG5 – Law and Ethics
WG6 – Security and Defence Policy
WG7 – Armed Forces and Society
WG8 – Defence Management and Economics
WG9 – Military Education
WG10 – Strategy

Konferenssi pidetään kokonaan virtuaalisena ja sen työkieli on englanti. Konferenssi jakaantuu kahteen vaiheeseen. Ensimmäisessä vaiheessa, 13.–26.10.2020, osallistujat pääsevät perehtymään omaan tahtiinsa oman työryhmänsä papereihin ja kommentoimaan niitä konferenssin sähköisessä työtilassa. 27.–29.10.2020 järjestetään konferenssin toinen vaihe, joka koostuu reaaliaikaisesta työryhmätyöskentelystä ja plenaariesitelmistä.

Konferenssin työryhmiin voi rekisteröityä pelkästään osallistujana. Ohjeet rekisteröitymisestä tulee syyskuun aikana.

Lisätietoa konferenssista antavat akateemisten asioiden osalta erikoissuunnittelija Matti Muhli ([email protected]) ja yleisjärjestelyjen osalta everstiluutnantti evp Kari Sainio ([email protected]).

Linkki ISMS:n kotisivuille.

Kokoukset ja seminaarit