Maanpuolustuskorkeakoulu aloittaa syyslukukauden opetuksen turvallisesti ja vastuullisesti

Julkaisuajankohta 20.8.2021 13.51

Syyslukukauden opetus aloitetaan hyväksi koetun hybridimallin mukaan. Uudet kurssit aloittavat opetuksen lähtökohtaisesti lähiopetuksena Santahaminassa. Tutkintojen osaamisvaatimukset, opetuksen tavoitteet ja oppisisällöt ohjaavat opetuksen toimeenpanoa ja järjestelyjä. Opetuksen toteuttamisessa otetaan huomioon Puolustusvoimien ja terveydenhuollon vallitseva COVID19-ohjeistus.

Kaikkien kurssien opetuksessa huomioidaan myös etä- ja verkko-opetuksen periaatteet. Täydennyskoulutuksesta suurin osa toteutetaan verkko-opetuksena, joitain pienryhmiä on lähiopetuksena Santahaminassa. Maanpuolustuskurssit ja Puolustusvoimien Kansainvälinen keskus jatkavat kurssitoimintaansa.

Opetusta tukevat palvelut mahdollistavat koronaturvallisen toiminnan. Maskien käyttöä jatketaan ja opetustilat on jaettu kurssikohtaisesti niin, että turvavälejä pystytään noudattamaan kampusalueella ja Maanpuolustuskorkeakoulun yhteisissä tiloissa.

Upseerikasvatuksen periaatteiden ja COVID19-ohjeiden mukaan kaikkien meidän vastuullinen toiminta ja oma esimerkki ovat tärkeitä. Opetuksen toimeenpanoa ja COVID19-tilannetta tarkastellaan säännöllisesti Maanpuolustuskorkeakoululla.

Hyvää alkavaa uutta lukuvuotta!

Maanpuolustuskorkeakoulun rehtori