Uusi vuorovaikutteinen keskusteluohjelma Maanpuolustuskorkeakoulun Twitter-kanavalla

Julkaisuajankohta 21.3.2023 9.10

Maanpuolustuskorkeakoulun 30v-juhlavuoden kunniaksi @mpkkfi Twitter-kanavalla käynnistyy uusi suora keskusteluohjelma, jonka jaksoissa korkeakoulun huippuasiantuntijat analysoivat polttavan ajankohtaisia sotaan ja sodankäyntiin liittyviä aiheita.

Sotaproffan aamukahvit -nimellä kulkeva ohjelma esitetään kerran kuussa ja ensimmäinen lähetys on luvassa torstaina 30.3. klo 9.00-9.15. Jaksossa sotilasprofessori, everstiluutnantti Marko Palokangas sekä sotataidon laitoksen pääopettaja, everstiluutantti Jarmo Mattila keskustelevat teemasta ”sodan kasvot vuonna 2023”.

Lähetyksen katsojat voivat osallistua keskusteluun kommenttikentän kautta.

Maanpuolustuskorkeakoulun sotataidon osaaminen ja asiantuntijuus on ollut ensisijaisessa roolissa Ukrainan sodasta käydyssä media- ja kansalaiskeskustelussa. Yliopiston asiantuntijat ovat toimineet luotettavana tiedon lähteenä epävarmassa maailmantilanteessa, jossa kysyntä tutkitulle tiedolle on kenties suurempaa kuin koskaan aiemmin.

Sotaproffan aamukahvit -sarja vastaa kansalaisten lisääntyneeseen tiedontarpeeseen tarjoamalla syvällisempää käsittelyä ajankohtaisille teemoille sekä avointa keskustelua sotatieteiden ja sotataidon ammattilaisten kanssa.

Tervetuloa mukaan!

Maanpuolustuskorkeakoulu Twitterissä: @mpkkfi