Venäjä-seminaari 2020 – esitelmäkutsu

Julkaisuajankohta 2.10.2019 13.58

Maanpuolustuskorkeakoulu järjestää vuosittaisen Venäjä-seminaarin 2. huhtikuuta 2020. Teemoihin liittyviä esitelmiä voi tarjota lähettämällä abstraktin.

Kolmatta kertaa järjestettävässä Venäjä-seminaarissa keskustellaan Venäjän turvallisuuspolitiikasta ja alan tutkimuksen kehityksestä. Seminaariin odotetaan noin 250 osallistujaa, ja se lähetetään suorana verkossa. Seminaari on englanninkielinen, ja kaiken esitelmämateriaalin tulee olla julkista.

Seminaarin pääteema on Venäjän käsitys pelotteesta ja pidäkkeestä. Seminaarissa on kaksi pääalustusta, joista toinen on aamulla ja toinen seminaaripäivän lopuksi. Lounaan jälkeen pidetään kaksi rinnakkaista istuntoa, joiden teemat ovat pelotteen käsite menneisyydessä ja tulevaisuudessa sekä Venäjän sotataidon klassiset teoreetikot.

Iltapäivän teemoihin liittyviä esityksiä voi tarjota 1. joulukuuta 2019 asti. Liitteenä olevasta esitelmäkutsusta löydät lisätiedot teemoista ja ohjeet abstraktin lähettämiseen.