Maanpuolustuskorkeakoulu Kirjamessuilla

Julkaisuajankohta 24.10.2016 11.39

Maanpuolustuskorkeakoulu on tuttuun tapaan edustettuna 27.–30.10.2016 järjestettävillä Helsingin Kirjamessuilla Messukeskuksessa. Maanpuolustuskorkeakoulun löytää messuilta vaaraimenpunaiselta osastolta 6h84.

Osastoltamme löytyvät niin tuoreimmat väitöskirjamme kuin viime vuosien julkaisujakin. Esimerkiksi sotilasprofessori Pasi Kesselin toimittaman "Venäjän asevoimat muutoksessa" -teoksen voi poimia mukaansa muiden ostosten lomassa. Lisäksi löydät meiltä esitteitä, lehtiä ja muuta tietoutta korkeakoulun nykyisyydestä.

Korkeakoulu järjestää myös mielenkiintoisen paneelikeskustelun aiheena "Globaali jihadismi – ideologia terrori-iskujen takana". Paneelia voi kuunnella Takauma-lavan läheisyydessä torstaina 27.10. klo 15.30–16.00.

Paneelikeskustelun puheenjohtajana toimii kapteeni, sotatieteiden maisteri Oscar Lassenius. Keskustelijoina toimivat arabian kielen ja islamin asiantuntija Andrei Sergejeff sekä Crisis Management Initiativen (CMI) Irak-asiantuntija Hussein al-Taee. Keskustelun aiheina ovat jihadismin rakentuminen, harjoitus ja vaikutukset. Esille noussee tuoreita näkökulmia ISIS-järjestön toimintaan ja Irakin rauhanrakennustyön haasteisiin.

Lisäksi sekä torstaina että perjantaina on paikalla kadettejamme kertomassa opiskelusta Maanpuolustuskorkeakoulussa. Aikataulumuutokset ovat mahdollisia.

Lisätietoa Kirjamessuista sivulta täältä.
Tiedetorin koko ohjelma löytyy puolestaan täältä.

Muista myös seurata ajankohtaisia tarjouksia ja uutisia Kirjamessuilta somekanavillamme!