Ilmasotakoulun vuosipäivän juhlallisuudet sulkevat Rykmentintien Tikkakoskella 25.9.

Ilmasotakoulu
Julkaisuajankohta 24.9.2020 17.34

Jyväskylän varuskunta-alueella Tikkakoskella sijaitseva Rykmentintie suljetaan perjantaiaamuna 25. syyskuuta klo 8.45 - 09.15 liikenteeltä. Sulku kestää vain puoli tuntia, jonka aikana järjestetään Ilmasotakoulun vuosipäivän juhlaan liittyen seppeleenlaskutilaisuus Lentäjien patsaalla.

Ilmasotakoulun vuosipäivää juhlistetaan perjantaina 25. syyskuuta. Virallisesti vuosipäivä on 1. lokakuuta, jolloin Lentopataljoona perustettiin Turussa vuonna 1918. Tuosta päivämäärästä katsotaan alkaneen organisoidun lentokoulutuksen Suomen ilmavoimissa.

Perinteiseen tapaan juhlapäivän viettoon kuuluu seppeleenlaskutilaisuus Lentäjien patsaalla. Päivän ohjelmassa on lisäksi paraatikatselmus, ohimarssi sekä päiväjuhla. Juhlallisuuksista osa toteutetaan verkkotapahtumana COVID 19 -tilanteen vuoksi.

Lisätietoja:
Jyväskylän varuskunnan komendantti
vääpeli Pasi Hokka
p. 0299 800 (puolustusvoimien vaihde)

Tikkakoski, Jyväskylä