Överstelöjtnant Niclas von Bonsdorff ny chef för Försvarsmaktens internationella center

Försvarsmaktens internationella center FINCENT
Utgivningsdatum 7.5.2021 11.21 | Publicerad på svenska 12.5.2021 kl. 9.52
Niclas von Bondsdorff i uniformen

Överstelöjtnant Niclas von Bonsdorff inleder sin tjänst som chef för Försvarsmaktens internationella center den 1 juni 2021.

Niclas von Bonsdorff tjänstgör för närvarande som samverkanschef vid Försvarshögskolan. Von Bonsdorff har tidigare tjänstgjort bland annat vid Huvudstaben och Försvarsministeriet, som försvarsattaché i Tyskland, som PSE-officer vid Natos Joint Warfare Centre i Norge och i krishanteringsuppgifter i Bosnien och Hercegovina. Han studerade vid militärhögskolan i Tyskland åren 2003–2005.

Ett evenemang med anledning av att chefen för centret byts kommer att arrangeras den 31 maj 2021, och festligheterna kommer att ordnas med beaktande av de rådande coronarestriktionerna.