Venäjä-seminaari 2024

Keskiviikko 14.2.2024 klo 9.00 – torstai 15.2.2024 klo 16.15

Venäjä-seminaari 2024

Maanpuolustuskorkeakoulu järjestää 6. vuosittaisen Venäjä-seminaarin 14.-15. helmikuuta 2024 Helsingissä Santahaminassa. Kansainvälisen seminaarin tavoitteena on lisätä keskustelua Venäjän sodasta Ukrainaa vastaan ja tuottaa uutta tietoa Venäjän sotilaspolitiikasta, sotilaallisesta ajattelusta ja voimasta.

Vuoden 2024 Venäjä-seminaarin teemana on Russia's War Against Ukraine - Complexity of Contemporary Clausewitzian War. Seminaarissa pureudutaan nykyaikaisen sodankäynnin monimutkaisuuteen laajasti valtion, asevoimien ja sodan välisten suhteiden kautta.

Venäjä-seminaari 2024 järjestetään yleisölle verkon välityksellä. Seminaaria on mahdollista seurata Maanpuolustuskorkeakoulun Youtube-kanavalta reaaliaikaisesti tai myöhemmin sinne tallennettuna. Tapahtuman kieli on englanti.

Lisätietoja seminaarista sekä sen ohjelmasta ja esiintyjistä löydät seminaarin verkkosivuilta.

Kohderyhmät: media, kansalaiset, yliopistot ja korkeakoulut