Valmistautumisohjeita

Hatun ja miekan tilaus

Promootiossa tohtorit saavat oikeuden käyttää arvomerkkejään, hattua ja miekkaa. Hattu ja miekka ovat välttämättömiä promootiojuhlallisuuksissa.

Maanpuolustuskorkeakoulu huolehtii kunniatohtorien hattujen ja miekkojen hankkimisesta.

Tohtorinhattu
Promootiossa kaikilla promovoitavilla tulee olla oma, sotatieteiden tohtorin tunnusvärein tehty tohtorinhattu.

Promovendit huolehtivat itse hattunsa tilaamisesta. Suosittelemme hatun tilaamista hyvissä ajoin, sillä käsityönä omien mittojen mukaan valmistetuilla tohtorinhatuilla on usean kuukauden toimitusaika.

Miekka
Promootiossa kaikilla promovoitavilla tulee olla miekka. Jokaisella yliopistolla on miekkoihin oma tunnuksensa eli embleemi.

Oman miekan hankkiminen ei kuitenkaan ole ehdottoman välttämätöntä, sillä Maanpuolustuskorkeakoulu varautuu lainaamaan promovoitaville tarvittaessa miekan promootiotapahtumien ajaksi.

Majoittuminen ja kuljetukset

Maanpuolustuskorkeakoulu vastaa kunniatohtorien majoittumisesta ja kuljetusten järjestelyistä. Kunniatohtoreille on varattu mahdollisuus majoittua Hotelli Grand Marinassa.

Promovoitavat tohtorit ja muut promootiojuhlallisuuksiin osallistuvat huolehtivat itse majoitusjärjestelyistä. Suosittelemme varaamaan majoituksen Helsingin keskustasta, jolloin on mahdollista osallistua promootiotapahtumiin liittyviin yhteiskuljetuksiin.

Promootiotapahtumiin järjestetään yhteiskuljetus myöhemmin laadittavan erillisen kuljetussuunnitelman mukaisesti.